Het verhaal van Stichting TRACE

Over de stichting

Stichting TRACE is in de zomer van 2020 opgericht door Jan Willem Meurkens en Michiel van der Zeeuw.

TRACE maakt videoproducties voor allerlei soorten opdrachtgevers en ondersteunt circulaire bedrijven en organisaties bij de presentatie van hun hun initiatieven.

Waarom?

Stichting TRACE wil met audiovisuele middelen een breed publiek informatie verschaffen over de circulaire economie.

Wij denken dat audiovisuele ondersteuning kan bijdragen aan een beter begrip over wat er allemaal speelt op dit terrein.

Stichting TRACE ontwikkelt audiovisuele content

Op veel websites kun je al meer te weten komen over de circulaire economie, er zijn duizenden prachtige aansprekende initiatieven. Veel van die initiatieven zijn uitermate geschikt om op video vast te leggen: enthousiaste ondernemers, mooie en bijzondere producten en ambitieuze toekomstperspectieven.

Stichting TRACE biedt aan om in samenwerking met bestaande platforms en initiatieven audiovisuele content te ontwikkelen. We beginnen klein, zo is TRACE in november 2020 een samenwerking aangegaan met Cirkelstad Haarlem Kennemerland, om een aantal Cirkelstad-projecten in beeld te brengen. 2021 wordt ons ‘pilot-jaar’ waarin we die samenwerking vorm gaan geven. Op de langere termijn is ons doel om die samenwerking op te schalen naar samenwerking met andere Cirkelsteden en vergelijkbare initiatieven.

De stichting is opgezet door Jan Willem Meurkens en Michiel van der Zeeuw en is gevestigd in de broedplaats BOGOTÁ in Halfweg.

Even voorstellen

Jan Willem Meurkens is sinds 1989 videoproducent, regisseur en docent. Tot 2000 maakte hij met de stichting Small World Media Nederland audiovisuele producties voor NGO’s, overheid en internationale milieu en ontwikkelingsorganisaties. Vanaf 1995  heeft Jan Willem producties en projecten in Colombia uitgevoerd. Vanaf 2010 is Jan Willem filmdocent en onafhankelijk film maker. Hij werkte tot 2018 aan drie universiteiten in Bogota, Colombia en sinds 2020 bij de Nederlandse Academie voor Beeldcreatie.

Michiel van der Zeeuw is videoproducent, regisseur en editor. Tussen 1991 en 1995 werkte hij als executive producer bij WWF International in Zwitserland. Sinds 1995 is hij freelancer. Sindsdien heeft Michiel gewerkt voor onder andere WWF, OxfamNovib, NCDO, Kerk in Actie, SchoolTV (NTR/Teleac), PBS Newshour, Leraar24, Saxion Hogescholen, TechYour Future en de Rijksoverheid.